Mitt første blogginnlegg

Da fant jeg ut at også jeg skal blogge for det høres veldig greit ut, men da må en jo vite litt om hva en skal blogge om… og blogge det vil si å skrive… Godt jeg skjønte det. hehe…

Hva skal en egentlig blogge om?…
Skal man skrive hva folk har lyst til å høre… eller skal en skrive hva en føler, mener og tenker.. Skal en behage folks ører, eller skal en opponere, rope høyt eller bare være snill og god å late som en nesten visker…

Nei dette ble fryktelig vanskelig… En blir jo så ivrig at en ikke veit hvor komma eller noe skal stå… og det har ingen ting med meninger å gjøre… Bare med rettskriving… og rettskriving er vel kanskje grunnlaget for en god blogg… Ja hva veit jeg… Jeg veit om Vinje… og storebroren min.. Å kan jeg velge mellom dem, når det gjelder språk, snakking og skriving… Ja da velger jeg Vinje… for han kjenner jeg ikke..

Det gjør jeg med storebroren min, og han er en skikkelig språkekspert… Og han veit alltid det meste om det meste… og da er det på en måte ikke å ville skrive, men det skal skrives riktig og da må jeg spørre meg sjøl hva kan jeg… og hvilke ordbøker har jeg?

Mens vi gikk på skolen har vi vel alle fått høre… det heter ikke det.. for det heter…
I ordboken står det… og det gjør det helt sikkert… for uttalelsen er… og den skrives sånn…..  Åhh… Det gjør det helt sikkert…

Og dermed har jeg sagt.. at mine blogg innlegg.. Der kommer det sikkert til å mangle både komma og punktum… For du skjønner… Vinje fåkke korrektur lest hva jeg skriver.. så du for ha meg unnskyldt…..

Dette innlegget ble publisert i På veggen og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.